صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن

فواید حجاب برای بانوان

پاسخ تایید شده
2 سال قبل
0
[شاه کلید مای درس] | فواید حجاب برای بانوان
bookmark_border هفتم
book پیام های آسمانی هفتم
bookmarks فصل 12 : نشان عزّت
2 سال قبل
0

با توجّه به آیات قرآن، مهم ترین فایده حجاب برای بانوان:

مهم ترین فایده حجاب در امان ماندن از آزار و اذیّت افراد سودجو و هوسران است.

مسئولیت مشترک مردان و زنان برای حفظ پاکی جامعه:

حفظ پوشش به تنهایی برای سلامت جامعه کافی نیست و تمام افراد چه مرد و چه زن باید با رفتار و گفتار خود، حیا و عفّت را رعایت کنند.

خداوند در قرآن به زنان پیامبر و زنان مومنان چه دستوری می دهد؟

خداوند می فرماید:

ای پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مومنان بگو که پوشش خود را بر خود فرو پوشند. این مناسب تر است، تا به عفّت شناخته شوند و مورد آزار واقع نگردند و خدا آمرزنده و مهربان است.

در زمینه پوشش حجاب، آمارها در جامعه نشان دهنده چه نکاتی است؟

آمارها نشان می دهد که بیشترین آزار و اذیت درباره دختران و زنانی است که پوشش مناسبی ندارند و خود را در معرض دید مردان نامحرم قرار می دهند. این افراد بدون آنکه خودشان توجه داشته باشند با تحریک انسان های سست اراده و مریض، خود را به دامی می اندازند که سرانجامی جز حسرت و پشیمانی ندارد.

چه نوع پوشش و رفتارهایی در اسلام حرام است؟

پوشیدن لباس های تنگ و بدن نما، سخن گفتن با لحنی که دیگران را تحریک کند، پوشیدن لباس هایی که انسان را در جامعه انگشت نما می کند و انجام هر رفتاری که توجّه نامحرمان را به سوی انسان جلب کند حرام است و در تمام این موارد فرقی بین مردان و زنان نیست.

خداوند در قرآن کریم دربارە حفظ حیا و عفت مردان و زنان چه می فرماید:

خداوند می فرماید:

ای پیامبر به مردان مومن بگو چشم های خود را از نگاه به نامحرم فرو گیرند و دامان خود را از گناه حفظ نمایند، زیرا خداوند به آنچه می کنند آگاه است. به زنان مومن بگو چشم های خود را از نگاه به نامحرمان فرو گیرند و دامان خود را از گناه حفظ نمایند و زینت خود را آشکار نکنند، جز آن مقدار (مانند گردی صورت) که نمایان است.


سایر مباحث این فصل